Projektin tavoitteena oli luoda kokonaisnäkemys uudesta normaalista ja rakentaa konkreettinen palveluiden kehittämisen tiekartta vuosille 2022-27.
Digitaalisessa tulevaisuuspäivässä innovoidaan tulevaisuuden ilmiöiden kautta johdettuja uusia kasvuaihioita liiketoiminnan ja palveluiden kehittämiseen.
Helsingin Myllyn tavoitteena on luoda asiakkaalle lisäarvoa tuovia ratkaisuja myös tulevaisuudessa - vastuullisesti ja ympäristöä säästäen.
Suomen suurin luomuviljan jalostaja Helsingin Mylly on innovatiivinen oman alansa edelläkävijä. Huipulla pysyminen vaatii nopeaa reagointia muuttuvaan maailmaan. Lisäarvon tuottaminen asiakkaille uudessa normaalissa on entistä haastavampaa.
Yrityksessä on tiedostettu, että osaaminen ja kehitysideoiden aihiot eivät suinkaan kaikki asu johtotasolla, joten mukaan tekemiseen on haluttu osallistaa mahdollisimman laaja joukko henkilöstöstä. Vain tällä tavoin olisi mahdollista löytää juuri ne oikeat toimenpiteet, joilla ollaan voittajia myös tulevaisuudessa.
Kehitystyöhön haluttiin mukaan kumppani, jolla olisi vahva osaaminen, ammattitaito ja näkemys sekä vähittäiskaupan että digitaalisen kehittämisen maailmasta. Tässä vaiheessa kuvaan astui Vere Oy, joka vakuutti asiantuntijuudellaan sekä kokemuksellaan.
Tarkoituksena oli järjestää isommalle ryhmälle yhteinen tulevaisuuspäivä, joka sitouttaisi ja osallistaisi henkilöitä aktiivisesti. Päivä suunniteltiin alun perin fyysiseksi tapahtumaksi, mutta pandemiatilanteen huonontuessa oli pakko toimia vastuullisesti ja turvautua digitaalisiin menetelmiin sekä fasilitointiin.
“Veren tiimin fasilitoima digitaalinen tulevaisuuspäivä oli meille ehdottomasti positiivinen yllätys. Työpajat olivat erittäin hyvin fokusoituja, ilmapiiri oli avoin ja lyhyessä ajassa saatiin todella paljon aikaan."
Projektin lopputuloksena syntyi tavoitteiden mukaisesti kokonaisnäkemys uudesta normaalista, uusia ideoita palveluiden kehittämiseen sekä kehityksen tiekartta vuosille 2022-27.
Helsingin Mylly sai 3 konkreettista kehitysaihiota, joita on jo lähdetty viemään eteenpäin. Digitaalinen yhteiskehittäminen tuntui yrityksessä niin luontevalta, että sitä mietitään laajennettavaksi jopa asiakkaiden ja kumppaneiden suuntaan, jotta saadaan aikaan ns. 360 näkemys asioista. Huoli siitä, miten luova ja ideoiva työpaja saadaan aikaiseksi digitaalisena osoittautui onneksi täysin turhaksi.
"Saimme Veren asiantuntijoiden johdolla todella paljon aikaan suhteellisen lyhyessä ajassa. Tavoitteemme olikin olla mahdollisimman intuitiivisia ja idearikkaita, sekä nopeasti tuloksiin pyrkivää, ja digitaalinen tulevaisuuspäivä tuki näitä tavoitteita erinomaisesti", sanoo Helsingin Myllyn toimitusjohtaja Niklas Kumlin
"Yhteistyö vereläisten kanssa oli mutkatonta, helppoa ja suoraviivaista. He ovat hyvin joustavia ja antavat paljon osaamistaan asiakkaan käyttöön", summaa Kumlin.
"Projekti Helsingin Myllyn oli kanssa erittäin innostava ja tuottoisa kokemus. Oli hienoa nähdä, kuinka luontevalta digitaalinen yhteiskehittäminen tuntui henkilöstölle ja miten kehitettyjä ideoita on alettu aktiivisesti edistämään!" sanoo Veren Head of Design Daniel Hänninen, joka toimi projektissa toisena fasilitaattorina.
Vere Design Oy on liiketoimintamuotoilun edelläkävijä, jonka missiona on luoda asiakkailleen tulevaisuuden kestävää liiketoimintaa.